Koronatiedote

16.9.2020

Seuraamme edelleen viranomaisten ohjeistuksia koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi. Muistetaan kaikki huolehtia hyvästä hygieniasta ja suojata näin itseämme ja muita. Treeneihin tullessa kädet pestään kunnolla saippualla ja mahdollisuuksien mukaan käytetään myös käsidesiä.

Terveydenhuollon ohjeiden mukaan koronavirusta hoidetaan samoin, kuin tavallisia nuhakuumeita aiheuttavia viruksia. Jos on hengitystieinfektion oireita (nuhaa, kurkkukipua, yskää, kuumetta) käytetään oireenmukaista hoitoa ja noudatetaan tehostettua hygieniaa.

Jos oireilu on hyvin lievää eikä tiettävästi ole altistusta vahvistetulle koronavirustapaukselle eikä perheestä kukaan ole matkaillut ulkomailla tai muualla Suomessa edeltävän 14 vrk aikana, oireita voi seurata kotona ilman testaamista. Oireisena ei kuitenkaan voi osallistua harjoituksiin.

Terveet perheenjäsenet voivat käydä harjoituksissa, kuten työssä ja koulussakin rajoituksetta.

• Jos oireet koithoidossa väistyvät kokonaan, ei testiin tarvitse mennä vaan harjoituksiin voi palata 1-2 oireettoman päivän jälkeen.
  • Jos hengitystieinfektio pitkittyy yli kolme päivää tai ilmaantuu muita oireita, otetaan puhelimitse yhteys omalle terveysasemalle hoidon tarpeen arviota ja mahdollisesti koronatestauksen järjestämistä varten.
  • Jos koronatesti otetaan, pysytään pois harjoituksista kunnes testivastaus on saatu
  • Jos testitulos on negatiivinen voi palata harjoituksiin, jos vointi sen sallii
  • Jos testitulos on positiivinen, sairas lapsi määrätään eristykseen ja muut perheenjäsenet karanteeniin 14 vrk ajaksi; tästä perhe saa erilliset ohjeet terveydenhuollon toimesta.

Jäähallin antamat ohjeet ovat myös edelleen voimassa ja niitä tulee noudattaa. Löytyvät erillisestä tiedotteesta ”Ohje jäähallin käyttäjille”

Yhteistyöterveisin,
Niina Hintikainen / WATS